Aankomen na een Gastric Bypass

Voor al uw vragen of opmerkingen over de Roux-en-Y Gastric Bypass methode

Moderators: lutina, Johan S., Clau

Re: Aankomen na een Gastric Bypass

Berichtdoor d.dap » ma 06 sep 2010, 20:29

Dorothee schreef:Ik zat er al op te wachten totdat iemand hier op zou reageren. Het klopt dat ze dikmakende suikers vervangen maar wat ze ook doen is de eetlust opwekken. Ook kan je bij overdadig gebruik diarree krijgen. Over het aspect kankerverwekkend zijn de heren medici het nog niet eens maar dat is voor sommigen onder ons misschien ook belangrijk. De verleiding om na een glas light limo iets te snacken is heel groot. (En ik dronk heel veel light limonade.) Zelf drink ik nu 2 lt. kraanwater (zet ik in de koelkast) naast mijn koffie en thee. Zoetjes beperk ik tot 4 per dag.
Als je zoetstof met mate gebruikt is het een prima vervanging maar ik was er nogal in doorgeschoten.

Het probleem is dus niet de suikervervangers maar wat er daarná gebeurt, begrijp ik.
Tja, als ik dat vergelijk met het hongergevoel vóór de operatie, dan is er in dat opzicht eigenlijk niets
veranderd, zou ik zeggen. Het komt er dus op neer dat we alleen 'gezond' voedsel kunnen eten.
Niks gezonder dan water :wink: maar laat ik daar nu net niet zo dol op zijn.

Dank voor je antwoord, Dorothee.

groetjes,

dd
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmt4uun/]
Afbeelding
[/url]

Het knaagt aan me! ;-)
d.dap
Junior WLS Forum Lid

Berichtdoor m.bok » ma 06 sep 2010, 21:07

Ook met de ondersteuning van WLS hebben we toch levenslang daar is geen ontkomen aan volgens mij!
Dan is elkaar ondersteunen ook heel belangrijk.
grtz Mieke
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wM1cQsT/]
Afbeelding
[/url]
GBP 7 mei 2010
m.bok
Aspirant WLS Forum lid

Berichtdoor voor altijd » di 07 sep 2010, 16:47

Ik wil ook wel reageren op dit topic...

Ben dus zelf een van waarschijnlijk best nog wel velen...die is aangekomen na haar GBP.
Mijn eindgewicht bleef al hoog en ben inmiddels zo'n 18 kilo zwaarder...

Ik kan me niet anders heugen (ondanks mijn GBP) dan dat ik de strijd met mijn overgewicht ben aangegaan...en dat zal de ene dag beter gaan als de andere...
Dat het je eigen schuld is mag ieder op zijn manier denken...ook ik denk dat wel is van mezelf maar weet ook dat dat niet terecht is...

Ik sport...de ene keer ook fanatieker als de andere keer maar ik doe het...
Probeer gezond te eten..ook omdat ik zelf een kind heb met aanleg...
Bij ons dus altijd gezond eten in huis...en daarbij...zoals bijna ieder mens...neem ik tussendoortjes...
Dat varieert van een wortel tot een bakje japanse nootjes...

Suiker in funest...en ook dat eet ik wel is...probeer daar zeker op de letten..ook als ik zelf iets bak maar het valt dus gewoon niet mee...

Een les wat ik in ieder geval van dit alles heb geleerd....!!

Dat ik vooral van mezelf moet houden om wie en wat ik ben...en alles wat ik met bewegen of gezond eten er nog af krijg is mee genomen..

Ik had...(en ik denk bijna ieder een)....een ideaal beeld...dat als ik slanker was ik gelukkig zou worden maar daar ben ik wel achter gekomen dat dat niet zo is...

Mijn benen (lipoedeem) paste niet bij de rest van mijn slanke boven lichaam...
Dat bracht dan weer een probleem...
Zo heb je altijd wel iets wat niet goed is aan jezelf....

Dus ik denk...dat gewicht aan komen niet perse een vreselijk iets hoeft te zijn...
Houd hier een les aan over en probeer is van jezelf te houden...straal het uit...dan bereik je zoveel meer...dan alleen maar gewicht verminderen...

Hoop dat hier een hoop mensen wat aan hebben...

Veel liefs,

Anneke
25 aug. 2003 maagband Dendermonde, dokter Leman.
06 nov. 2007 maagband verwijderd en gbp gekregen Rijnstate, dokter Janssen

18 mei Gastroscopie in het Rijnstate
Ondanks mijn gbp van de 103 naar de 123.3 kg aangekomen...een strijd voor het leven..ondanks me gbp!
Begonnen met het schrappen van koolhydraten..
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wyp3Exb/]
Afbeelding
[/url]
Mijn hoogste gewicht ooit 150 kg!!
Afbeelding
voor altijd
Master WLS Forum lid

Berichtdoor Suusje2512 » di 07 sep 2010, 19:15

Ik vind dat heel mooi gezegd Anneke.

Houd van jezelf zoals je bent, ook al is dat misschien met een maatje meer.

Groetjes
Debbie
Gewicht: 111 kg - BMI: 41,78

5 Oktober 2009 was de grote dag!

Afbeelding

Gewicht 111 kilo was in 2009 op zijn zwaarst. De 108,7 was op de ochtend van de operatie.
Suusje2512
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor mooimens » di 07 sep 2010, 21:09

Ook hier wil ik graag op reageren.
Ik kan me heugen dat ik vorig jaar en 125 kg ook van mezelf hield. Nu ik 45 kg minder weeg hou ik meer van mezelf en kan ik meer. Mijn grote angst is ook om wakker te worden en weer zwaar of zwaarder te zijn want het is echt zo dat het leven makkelijker is als je slanker bent. Hoe je het jezelf niet moet aantrekken, toch is het zo, mensen vinden slankere mensen toch beter, slimmer, aantrekkelijker, sportievers, hard werkender etc. Je moet het je niet aantrekken maar toch is het echt zo, dat ervaar ik althans. Dan kun je zeggen dat je die mensen dan links laat liggen maar dan hou je een heel klein kringeltje over. Niet dat ik het voor deze slimme mensen doe, ik doe het voor mezelf. Ik voel me beter en straal dat ook uit. Ik dacht dat ik me vorig jaar goed voelde maar dit kon alleen maar beter.
Dr Luijten heeft mij gezegd dat je ongeveer 10kg kunt aankomen daarom zou ik zelfs onder mijn streefgewicht willen gaan zitten. Dit zit er echter niet in volgens dr Luijten en zal dit het gewicht zijn wat ik zou moeten behouden. Ga ik lijnen dan ga ik ongetwijfeld weer aankomen volgens hem en dan is het hek van de dam. Ik ben danook benieuwd naar jouw ervaring Anneke. Hoe ver zat jij op je streef en wanneer ben jij gaan aankomen?

Mooimens
31 augustus 2009 Operatie gehad MMC Veldhoven
Afbeelding
bezig met aanvraag bwc
mooimens
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor voor altijd » wo 08 sep 2010, 14:25

Een ieder mag hier op reageren en heeft zeker een eigen mening...maar dit is de mijne...
Wil graag dat mensen zich niet minder voelen omdat ze dik zijn of weer dikker worden..

Je hebt een hoop zelf in de hand over hoe je je voelt...
Dat je makkelijker functioneert als je slank ben...ben ik ook van overtuigt..maar als het niet is...is het niet iets wat je de rest van je leven hoeft te belemmeren...
De belemmering doet meer met je dan je overgewicht zelf...

Voorbeelden genoeg...kijk naar Karin Bloemen....

Een antwoord op je vraag..

Ik heb mijn streef nooit mogen bereiken...daar zat ik zeker wel zo'n 25 kilo vanaf...terwijl ik wel al 45 kilo afgevallen was...
Dus je begrijpt dat ik nooit heb mogen ervaren als toen ik 16 was om weer slank te zijn...

Ik ben na ongeveer 1,5 a 2 jaar weer langzaam in gewicht gaan toenemen...

Merk dat het afvallen nu ook veel moeilijker gaat als toen ik net mijn gastric bypass had..(terwijl ik het toen ook niet eens hard vond gaan)

Ondanks mijn gbp van de 103 naar de 123.3 kg aangekomen...een strijd voor het leven..ondanks me gbp!
Afbeelding
[/url]
Afbeelding
voor altijd
Master WLS Forum lid

Berichtdoor mooimens » wo 08 sep 2010, 21:05

Ik vraag me ook af of je nu ook actie gaat onderenemen of dat je het voor nu laat zoals het is. ER zijn ook lotjes die naast een gbp een ring laten plaatsen of na een sleeve toch nog de omleiding doen om nog meer af te vallen omdat zij nog niet het gewenste of het gezonde resultaat behaald hebben. Het is natuurlijk zoals je het zelf ervaart en accepteerd en daar heb je gelijk in. Karin Bloemen is daar ook een heel goed voorbeeld van maar heeft ook altijd met haar gewicht geworsteld. Ik kan me voorstellen dat je ook niet terug naar af wilt.

Groetjes,

Mooimens
31 augustus 2009 Operatie gehad MMC Veldhoven
Afbeelding
bezig met aanvraag bwc
mooimens
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor patty1665 » do 09 sep 2010, 14:31

ik heb een fobiring (na mijn gbp), maar dat wat omdat ik last bleef houden van maagzuur. In die zin heeft het zijn werk gedaan.
Ik ben daarna ook nog wel afgevallen, maar dat kwam omdat ik nog een paar weken vloeibaar bleef eten. Toen ik weer normaal kon eten en dan heb ik het over normaal gezond eten zonder zoetigheid of andere snacks, kwam ik langzaam weer aan.
De laatste 10 kilo die ik ben bijgekomen is wel gekomen doordat ik stopte met sporten en toch weer meer tussendoor ging eten. Maar de maaltijden zelf zijn ook groter! Dus het is bij mij door en meer eten bij de maaltijden en meer (en verkeerde) tussendoortje en minder bewegen.
Maar ik baal er wel van! Zo erg dat ik zelfs weer aan het nadenken ben over een operatie. Maar eigenlijk wil ik dat niet.
Nu heeft acupunctuur mij een tijdlang ondersteund, want ik had toen veel minder honger en ik was sneller verzadigd. Daardoor kon ik ook gezondere keuzes maken...
En dat is voor mij allebei heel belangrijk! Honger (echt honger en geen hoofdhonger) en geen of nauwelijks verzadiging zorgt er bij mij voor dat ik vaker en meer eet en het triggert eetbuien...
Na mijn vakantie ga ik dan ook weer een afspraak maken voor acupunctuur. Dat geeft ook ondersteuning in het verwerken van de (oude) emoties die nog kleven aan het eten.
patty1665
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor Dorothee » vr 10 sep 2010, 07:45

Héél moeilijk onderwerp he? En zo persoonlijk. Dat er lotjes zijn, waarbij de operatie gewoon niet gebracht heeft waarop ze hoopten, is me nu wel duidelijk. Zelf worstel ik om de, in de jaren, er terug bijgekomen kilo's weer af te krijgen.
Ik moet gewoon toegeven dat er in die jaren vele verkeerde gewoonten langzaamaan terug ingeslopen zijn.
Doordat ik nu sinds 2 wk. rigoreus aan het diëten ben, en reeds 4 kg. afgevallen ben, weet ik dat het er wel weer terug af kan. Maar vraag niet hoe!! :roll: Het is afzien maar gelukkig heb ik steun van mijn man, die doet braaf mee :P
Of het het waard is om jezelf weer vanalles te moeten ontzeggen zal voor iedereen anders liggen, ik wil dan ook niemand veroordelen of iets aanraden.
Dorothee
Aspirant WLS Forum lid

Berichtdoor voor altijd » vr 10 sep 2010, 10:33

Dat is de grootte vraag...moet je je weer laten opereren...
Ik heb hier zeker contact over opgenomen...met mijn eigen arts en met Christine van Dendermonde...

Het is een moeilijk iets...

Een fobiring is voor mij gewoon not done!
Heb voor mijn gastric bypass een maagband gehad en daar wil ik zeker niet naar terug...
Een andere operatie heeft zoveel risico's en dan is daar altijd nog de vraag of die genoeg helpen...

Ontzettend moeilijk dus...

Afbeelding
[/url]
Afbeelding
voor altijd
Master WLS Forum lid

Berichtdoor Shosho » do 26 mei 2011, 19:02

Jeetje.
Dit is echt een confronterend topic. Zeker omdat ik me heeeel erg herken in het verhaal van Anneke.
Ook ik heb een GBP gehad in juli 2007, ben vrij langzaam maar zeker ongeveer 50 kilo afgevallen en hoewel dat echt een goede prestatie was, zat ik nog zeker 20 kilo van mijn streefgewicht want ik kwam van de 166.
Toen het ongeveer stopte, woog ik 108 en dat is het ongeveer gebleven, zelfs vorig jaar wat minder gewogen omdat ik toen op reis was, veel bewoog, alleen at als ik honger had en veel diarree heb gehad, volgens mij heb ik toen 103 ofzo gewogen. (weinig betrouwbare weegschalen in Zuid-Amerika! :)
Maar ik ben nu bijna een jaar terug, werk heel veel, heb stress, eet niet gezond en neem niet de tijd om te sporten. Ik vertrouwde teveel op de GBP en zag ook niet in dat ik hoewel ik wel geleerd had minder te eten, dat ook niet meer de mini-porties waren van net na de operatie. Ik kreeg toch nog heel veel calorieën binnen omdat ik ongezond en vet at, al was het dan niet zo veel, en suikervrij was er ook al bij ingeschoten sinds ik had gemerkt dat ik steeds beter reageerde op suiker.
En afgelopen januari woog ik ineens 116. Dertien kilo aangekomen in een halfjaar, ik schrok me dood. Ben gelijk gaan sporten. Vier weken, vier keer per week. Veel cardio, beetje kracht. Wat bleek: na vier weken (en ook twee weken later weer) was ik AANGEKOMEN. twee kilo. en niks niet "ja maar dat is spiermassa" want die was afgenomen en mijn vetpercentage was toegenomen, terwijl ik gezonder was gaan eten.
Ik dacht: dan zit het dus duidelijk in mijn eetpatroon en ben gaan lijnen. Iets waarvan ik had gehoopt dat het nooit meer nodig zou hoeven zijn. Dus ik keek kritisch naar mijn dieet en stelde een vetarm en koolhydraatgematigd dieet samen.
Twee weken gevolgd, zes kilo afgevallen. Weer twee weken gevolgd: AANGEKOMEN! Nog twee weken gevolgd: weer aangekomen.
Ja.. en wat doe je dan? Heel veel huilen. Ik had echt geen energie meer over om deze tegenslagen te accepteren, om ermee om te gaan dat na 3,5 jaar me in ieder geval niet meer zorgen te hoeven maken over mijn gewicht en zelfbeeld, dat dus wel degelijk weer aan de orde was. En is.
Nu ben ik sinds kort bezig met Atkins. Voor de GBP ook al eens gedaan, toen 14kilo afgevallen. Dus ik pies weer op ketostix en eet vooral vlees, kaas en sla. Het gaat redelijk, nu afgelopen week 2 kilo afgevallen. Ik weeg nu 108, dus ik hoef niet zoveel meer voordat ik weer op het gewicht ben dat dat ene spijkerrokje weer past, dat ik me weer lekker in mn vel voel. Maar ik maak me vooral heel erg veel zorgen over hoe ik dat in de toekomst moet doen.
Wordt het een kwestie van een halfjaartje gewoon leven en dan een maand Atkins? Is dat gezond?
Ik denk dat ik er niet onderuitkom toch mijn eetpatroon blijvend te veranderen..
Suikervrij zal ik erin moeten houden. Vetarm is ook nog wel te doen. Het is het constante opletten wat je eet waar ik zo moe van word. en verdrietig.
Dus tja.. deze GBP heeft me van 50 kilo verlost, maar het is zeker niet het antwoord op al mijn gewichtsproblemen gebleken, terwijl ik dat wel had verwacht en gehoopt.

maar ik lees hier ook iets over een fobiring. is dat te vergelijken met een maagband die zoveel complicaties veroorzaakt?
*GBP door dr. Dillemans in Brugge, 6 juni 2007!!*
Afbeelding
Shosho
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor Johan S. » do 26 mei 2011, 19:06

@Shosho
In het topic van Gina, kun je ook het nodige lezen over de fobiring.
Ook op de site van wlsinfo.nl staat wat info ovber de fobiring link: http://www.wlsinfo.nl/page19.php
Johan S.
Forummanager

Berichtdoor Shosho » do 26 mei 2011, 19:21

ja, dat had ik al gevonden. het lijkt alleen nog vrij nieuw te zijn, dus ik hoopte op meer ervaringsdeskundigen-info (andere dan die van Gina)
Afbeelding
Shosho
Senior WLS Forum lid

Berichtdoor Patrice115 » do 26 mei 2011, 22:49

10% Gina ??? Ik heb tijdens het meelopen op de poli begrepen dat 70% problemen heeft en dat daarvan ong de helft er weer uit moet....dat is toch wel weer andere koek. Ben benieuwd hoe het nou echt zit en wat de werkelijke cijfers zijn, wat jij ?
Maar intussen zit je er wel mee.......
Patrice115

Berichtdoor Shosho » vr 27 mei 2011, 07:43

ok laat maar met die ring. ik heb er nog geen positief verhaal over gezien :(
Afbeelding
Shosho
Senior WLS Forum lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Roux-en-Y Gastric Bypass